Mamaliga – cea mai sanatoasa mancare din lume

Toata lumea o consuma de secole, incat a devenit o macare banala, dar te-ai gandit vreodata cate beneficii are pentru sanatate?

Lumea a avut dintotdeauna preconceptii, iar mamaliga nu putea fi lipsita de ele. O preconceptie gresita despre mamaliga ar fi faptul ca este o mancare specifica zonelor rurale si ca este consumata in special de persoanele cu o situatie financiara precara. Ei bine, este cat se poate de gresit. Mamaliga este foarte apreciata si in zonele urbane si este nelipsita chiar si in meniurile de lux, preparate de bucatari faimosi si iscusiti.

Acum ca v-am tot laudat mamaliga, sa va spun si de unde isi are radacinile, pentru ca nu din “Romanica” noastra. Pizza, pasta, macaroni va spune ceva? Daaa, este vorba despre Italia, mai exact nordul ei.

Stim deja ca mamaliga este foarte usor de preparat si nu-ti trebuie multa experienta in bucatarie, se face din malai sau din gris si poate fi combinata cu numeroase alte alimente. Atata timp cat un tip de mancare iti permite sa te joci, de ce sa nu dai frau liber imaginatiei? Ambele ingrediente, malai si gris, aduc beneficii, dar stai sa vezi beneficiile malaiului.

Compozitia mamaligii

Mamaliga este bogata in minerale, vitamine si nutrienti fara de care organismul uman nu poate functiona normal. De asemenea, contine putine calorii tocmai prin faptul ca este bogata in grasimi sanatoase, ce ajuta la o buna functionare a intestinelor, a digestiei si uite asa este indicata si in curele de slabire, dar si pentru diversificarea pretentioasa la bebelusi si la copiii mici, mai ales daca este combinata cu iaurt, legume sau branza.

Nu mai este un secret pentru nimeni ca maialul se face din porumb, care alaturi de orez si grau aduce beneficii corpului uman si doza necesara de energie. Si cum s-ar putea altfel, daca porumbul abunda in nutrienti, cum ar fi vitamina C, fosfati, tiamina, niacina, riboflavina, vitamina B6 si vitamina E. Asadar, daca vrei o concentratie mare de fosfor, zinc, magneziu, potasiu, mangan, cupru si seleniu, consuma mamaliga si et vei alege cu o imunitate de fier!

Beneficii pentru sanatate

Oamenii de stiinta americani au demonstrat ca mamaliga reduce riscul la cancer, in special cel de colon si riscul de formare a hemoroizilor.

Prin continutul de fibre, grasimi sanatoase si carbohidrati, mamaliga are efect anti-oxidant asupra corpului si are si un efect pozitiv asupra inimii si circulatiei sangelui. In plus, malaiul spre deosebire de gris, nu contine gluten si poate fi consumat si de catre cei care au intoleranta la gluten.

Preparare

Mamaliga nu se prepara greu, daca tii cont de un mic secret, anume modul de amestecare. Este foarte important sa nu ai “galamoate” crude in ceaun. Se fac miscari circulare pana obtii o pasta omogena si placuta ca culoare. ATENTIE! Se amesteca cu o lingura de lemn si NU de metal, pentru a evita oxidarea.

Apa se pune la fiert la foc mic, adaugi putin ulei de floarea sorealui, un varf de cutit de sare, iar cand apa clocoteste adaugi cantitatea de malai de care ai nevoie in functie de numarul portiilor de mancare. Nu are rost sa mai ramana, pentru ca mamaliga rece si tare nu este tocmai senzationala.

Dupa preferinte, se pot folosi combinatii cu oua, branza sarata sau dulce, smantana, iaurt sau chiar legume.

Se prepara la ceaun, pe aragaz sau la cuptor, daca doriti niste combinatii mai interesante cu mamaliga.

Cat de sanatoasa ar fi mamaliga, evitati totusi consumarea ei cu 3 ore inainte de culcare. Este valabil pentru orice fel de mancare acest aspect.

Va place mamaliga? O veti consuma mai des de acum?

Cu drag,

NBeauty!

(Sursa foto coperta: foodstory.stirileprotv.ro)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s